Έχουν περάσει πάνω από 15 χρόνια από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου σαν μαθητή Λυκείου να πηγαίνει κάθε απόγευμα στο φροντιστήριο, κάνοντας ένα τεράστιο κύκλο και περνώντας από μια γειτονιά που δεν ήταν στο δρόμο μου, απλά και μόνο για έναν λόγο…
Μήπως μπορέσω να πετύχω, ένα ολοκαίνουργιο και σπάνιο Ford Focus RS mk1, το οποίο ο ιδιοκτήτης του το είχε σε κλειστό γκαράζ και το έβγαζε έξω μια φορά την εβδομάδα…
Και θα μου πεις… “Σιγά ρε μεγάλε, ένα απλό Ford ήταν…”
Όμως για ένα παιδί λυκείου που στο δωμάτιο του υπήρχαν πολυάριθμες αφίσες του Focus WRC 02 να κάνει μαγικά στα χέρια του Carlos Sainz, δεν ήταν ένα απλό Ford… Ήταν ότι πιο κοντινό μπορούσε να δει σε σχέση με το αγωνιστικό Focus… Με λίγα λόγια? “Ένα παιδικό όνειρο”…
15+ χρόνια μετά το σύμπαν συνωμότησε και μια Δευτέρα πρωί το τηλέφωνο μου χτύπησε με τον φίλο μου Άγγελο να είναι στην άλλη άκρη της γραμμής…
-Έλα ρε μ@… τι κάνεις? Είμαι εδώ με ένα φιλαράκι τον Δημήτρη ο οποίος έχει ένα Ford Focus RS mk1 τούμπανο, ψήνεσαι να το κάνουμε μια παρουσίαση?
-Τι? Το ρωτάς? Αύριο κιόλας το φέρνεις για παρουσίαση…
Έτσι απλά και χωρίς πολλά λόγια το Focus σύντομα βρέθηκε μπροστά από την κάμερα των Car Freaks Gr…
Mε μία πρώτη ματιά, τίποτα δεν σου λέει ότι το Focus δεν είναι μαμά…
Εξωτερικά δεν έχουν γίνει πολλά, όπως και είναι το σωστό γιατί το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι τόσο όμορφο και προσεγμένο στην λεπτομέρεια από την μαμά Ford που προσωπικά θεωρώ ιεροσυλία να πειράξεις τις σέξυ καμπύλες του, έστω και στο παραμικρό…
Αυτό που έκανε ο Δημήτρης μόνο, ήταν να αλλάξει τα εργοστασιακά φανάρια του αυτοκινήτου μπροστά και πίσω, με νέα aftermarket, νεότερης τεχνολογίας, τα οποία εκτός του ότι είναι πιο όμορφα από τα εργοστασιακά προσφέρουν και καλύτερο φωτισμό!
Μια μικρή αλλαγή επίσης έγινε και στις πανέμορφες εργοστασιακές 18άρες, 5μπρατσες ΟΖ ζάντες, οι οποίες έγιναν μαύρες και χάρισαν στο Focus ένα πιο επιθετικό look…
Το μόνο που ίσως σε ψιλλιάσει ότι κάτι παίζει με αυτό το RS είναι το intercooler που παρότι είναι μαύρο και δεν φαίνεται ιδιαίτερα, έχει πάνω του μια λεπτομέρεια που οι ψαγμένοι θα την τσιμπήσουν αμέσως… Μ…Που σημαίνει mishimoto…
Αφού ρίξαμε μια ματιά στο εξωτερικό ήταν η ώρα να μιλήσουμε με τον Δημήτρη και να μας πει όσα δεν μπορούσαμε να δούμε…
Ο Δημήτρης πριν το RS ήταν κάτοχος ενός ST το οποίο εφοδιάζονταν με τον 2λιτρο zetec αλλά ποτέ δεν του ήταν αρκετά τα 170 ατμοσφαιρικά του άλογα…
Έτσι όταν ένας καλός του φίλος αποφάσισε να πουλήσει το RS του, ο Δημήτρης χωρίς δεύτερη σκέψη πούλησε το ST και αγόρασε το RS του κολλητού το οποίο με 212 τουρμπάτα άλογα λογικά θα του κάλυπτε τις ανάγκες…. Αμ δε…. Πάλι τα άλογα ήταν λίγα για τον Δημήτρη… Σύντομα λοιπόν πέταξε την μαμά πολλαπλή εξαγωγής και ότι υπήρχε μετά από αυτή και φόρεσε στο Focus μια μεγαλύτερη τουρμπίνα μήπως και καταφέρει να ικανοποιήσει την δίψα του για άλογα… Ήταν αυτό αρκετό? Καλά κατάλαβες… ΔΕΝ ήταν…
Έπρεπε να γίνουν πολλά για να νιώσει ο Δημήτρης ικανοποιημένος… Έτσι πήγε το Focus στον Παππάς Motorsport και εκεί ο Χάρης, ένας μηχανικός με μεγάλη αγάπη στο συγκεκριμένο μοντέλο, του έδωσε την λύση…
Το μοτέρ έγινε βίδες για να ενισχυθεί πλήρως και ξαναδέθηκε με ένα σετ μπιέλες της PEC και σφυρήλατα πιστόνια CP Carrillo. Στο καπάκι έγινε ροική και ξαναέσφιξε στην θέση του με μπουζόνια της ARP. Στην πλευρά της εξαγωγής βιδώθηκε ένα χταπόδι της NORTECK στο οποίο κάθεται η ολοκαίνουργια τουρμπίνα Garrett GTX3071Gen2 ενώ τα περιττά καυσαέρια δραπετεύουν μέσω μιας Wastegate Tial 44mm… Στην συνέχεια τα καυσαέρια αφήνονται στο περιβάλλον μέσω μιας ολόσωμης εξάτμισης 80-76mm. Απ την πλευρά της εισαγωγής ο πιεσμένος πλέον αέρας αφού περάσει μέσα από το intercooler της mishimoto, κατευθύνεται μέσα από χειροποίητες σωληνώσεις στην πεταλούδα των 70mm η οποία έχει βρει την θέση της σε μία χειροποίητη πολλαπλή εισαγωγής που ταξίδεψε από την Αγγλία… Την εκτόνωση του επιπλέον αέρα όταν η τεράστια πεταλούδα κλείσει φροντίσει η σκάστρα επίσης της Tial…
Tον δύσκολο ρόλο να τροφοδοτήσει το κτήνος με καύσιμο έχει αναλάβει μια αντλία Walbro 520 η οποία στέλνει το καύσιμο σε ένα φίλτρο της Aeromotive και καπάκι στον ρυθμιστή πίεσης καυσίμου της ίδιας εταιρίας και αμέσως μετά στην μπεκιέρα της Anembo, πάνω στην οποία βρίσκονται μια 4άδα μπέκ id1050…
Η αντλία λαδιού αλλάχτηκε με μια billet ώστε να αντεπεξέλθει στις αυξημένες απαιτήσεις ενώ τις αναθυμιάσεις λαδιού ανέλαβε να συγκεντρώνει ένα δοχείο της mishimoto.
Το μοτέρ πλέον ήταν έτοιμο και ξέροντας ότι το εργοστασιακό δίσκο πλατό δεν θα τα έβγαζε πέρα με την ροπή που έρχονταν, αλλάχτηκε με ένα ενισχυμένο 6φτερο Sachs Racing.
Το τελικό σύνολο συμπλήρωσε η STM Performance η οποία φρόντισε να τοποθετήσει στο όπλο έναν άγραφο εγκέφαλο MAXX Ecu Race και ανέλαβε όλη την καλωδίωση.
Αποτέλεσμα? Το Focus ρυθμίστηκε στο ταπεινό 1,3bar όπου και έβγαλε 430hp στον τροχό και 50κιλά ροπής… Ο στόχος του Δημήτρη όμως δεν ήταν αυτός… Στόχος είναι τα 600+Hp τα οποία θα έρθουν σύντομα όταν αλλαχτεί και το τελευταίο κομμάτι του παζλ το οποίο είναι ένα σετ βαλβίδες και ελατήρια και ένα κιτ μεθανόλης, τα οποία θα του επιτρέψουν να σηκώσει το μαγικό 2,2 που θα του δώσει και το επιθυμητό αποτέλεσμα…
O Δημήτρης μας υποσχέθηκε πως όταν το πανέμορφο RS θα είναι 100% ολοκληρωμένο θα έρθει ξανά να μας βρει με σκοπό να κάνουμε ένα βίντεο αφιερωμένο στις επιδόσεις του στο δρόμο…
Μέχρι τότε απολαύστε τo φωτογραφικό άλμπουμ της παρουσίασης ΕΔΩ και δείτε το βίντεο: