Το πρόγραμμα F1 in Schools έχει την υποστήριξη της Formula One καλωσορίζοντας τους μαθητές στο paddock  της F1 ™ και στα εργοστάσια τους.Η F1 in schools αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους θεσμούς τεχνολογίας  σε παγκόσμιο επίπεδο. Μαθητές απ’ όλο τον κόσμο δημιουργούν τις δικές τους ομάδες στα πρότυπα της F1, με στόχο όχι μόνο να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν το ταχύτερο υπό κλίμακα «μονοθέσιο», αλλά παράλληλα να δημιουργήσουν μια πλήρως λειτουργική ομάδα αναπτύσσοντας μια σειρά δεξιοτήτων.

Η ομάδα “Sciron”των Αρσακείων Τοσιτσείων σχολείων έχοντας ως κινητήρια δύναμη την αγάπη των μελών της για τον κόσμο της F1 αποφάσισαν για 5η συνεχόμενη χρονιά να λάβουν μέρος στο διεπιστημονικό αυτό διαγωνισμό ευελπιστώντας να προσθέσει κι άλλες διακρίσεις στο ενεργητικό της.

Μέσα από τον διαγωνισμό, οι μαθητές αποκτούν γνώσεις και αναπτύσσουν δεξιότητες εκπονώντας μια ερευνητική εργασία, μέρος της οποίας είναι η κατασκευή μικρών μοντέλων F1 αυτοκινήτων από πεπιεσμένη πολυουρεθάνη. Επιπρόσθετα ασχολούνται με την προετοιμασία ενός Business Plan, με την δημιουργία Budget και εκθεσιακού περιπτέρου αλλά και με την αναζήτηση χρηματικών και υλικών χορηγιών.

Πέρα από την απόκτηση γνώσεων, οι μαθητές αναπτύσσουν ικανότητες επικοινωνίας, ενώ σύμφωνα με έρευνες, το 66% από αυτούς δεν αποκλείουν κάποια επαγγελματική ενασχόληση στον χώρο της Τεχνολογίας, των Επιστημών ή ως μηχανικοί.

Έχοντας ως πηγή έμπνευσης της αρχαιοελληνική ονομασία του βορειοδυτικού ανέμου με όνομα Σκίρων, η ομάδα, θέλησε να συνδυάσει την αεροδυναμική με το ελληνικό στοιχείο όπως μας εξηγούν τα μέλη.

Στη πρώτη τους συμμετοχή, εν έτη 2013-14 η ομάδα κατέλαβε την 4η θέση στην Ελλάδα , κερδίζοντας ωστόσο την πρωτιά για το βραβείο της Καλύτερης Προφορικής παρουσίασης.

Για τη σεζόν 2015-16 κατέλαβαν τη 2η θέση στους Εθνικούς Τελικούς, τη 2η θέση παγκοσμίως στους αγώνες Knock Out, την 7η θέση παγκοσμίως, το βραβείο Best Engineered Car, το βραβείο Δημιουργικής και Καινοτόμου Σκέψης, και το βραβείο Best Team Identity.

Το έτος 2017 κατέκτησε της 8η θέση στους Εθνικούς Τελικούς και κέρδισε τα βραβεία Δημιουργικής και Καινοτόμου Σκέψης και Γυναικοκρατούμενης ομάδας.

Τι δηλώνουν όμως οι ίδιοι οι μαθητές;

Όπως αναφέρει η αρχηγός της ομάδας Βατζεδάκη Ευγενία, μαθήτρια της Β’ Λυκείου ο ρόλος της ως αρχηγός σχετίζεται με την σωστή καθοδήγηση των διαφορετικών μελών της ομάδας καθώς και την παροχή βοήθειας σε όποιο μέλος της ομάδας χρειαστεί. Προτεραιότητα μου είναι η ομαλή λειτουργία της ομάδας αλλά και η πετυχημένη συνεργασία με ανταλλαγή απόψεων και προώθησης του διαλόγου αποσκοπώντας στην αποτελεσματικότητα των εργασιών. Αποφάσισα να λάβω μέρος στο διαγωνισμό της F1 διότι ήθελα να διερευνήσω πως οι κλάδοι που πραγματεύονται είναι θεματικά τόσο διαφορετικοί αλλά τόσο αλληλένδετοι και επειδή μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας θα αποκτήσω καινούργιες γνώσεις και αξέχαστες εμπειρίες», προσθέτει η ίδια.

Από την πλευρά της, η επίσης 17 ετών διευθύντρια Μarketing Λυδία Γαλούνη, μαθήτρια της Β’ Λυκείου, εξηγεί ότι ο ρόλος της προϋποθέτει τον συντονισμό των ενεργειών του τμήματος marketing. «Συνδέεται με την ανάλυση και συλλογή των πληροφοριών με σκοπό την ορθή προβολή της ομάδας μας στα μέσα μαζικής επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης μαζί με την αρχηγό της ομάδας καθώς και στον σχεδιασμό του εκθεσιακού περιπτέρου. Επιπλέον έχω αναλάβει την κατασκευή και αδιάλειπτη ενημέρωση της επίσημης ιστοσελίδας μας», διευκρινίζει. Όσο για την απόφασή της να συμμετάσχει στην ομάδα «Sciron»; Όπως αναφέρει, επιθυμεί να διευρύνει της γνώσεις της στο τομέα του marketing. «Τέλος ήταν ένας τρόπος να αξιοποιήσω και να βελτιώσω την δημιουργικότητα μου και να κερδίσω καινούριες εμπειρίες μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος», συμπληρώνει η 17χρονη μαθήτρια.

Διευθύντρια κατασκευής και σχεδίασης της ομάδας «Sciron», είναι η 17χρονη Λουίζα Χατζηγεωργίου μαθήτρια της Β’ Λυκείου στο Αρσάκειο – Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης. Η Λουίζα είναι υπεύθυνη για τη διερεύνηση επιμέρους τομέων της φυσικής, με σκοπό την σχεδίαση και τελική κατασκευή ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου που θα είναι φερέγγυο και ακμάζον από μηχανολογικής και  αεροδυναμικής πλευράς. «Αποφάσισα να μπω στο συγκεκριμένο διαγωνισμό διότι στοχεύω στην απόκτηση γνώσεων καθώς θα ήθελα να ασχοληθώ με τα συγκεκριμένα επαγγέλματα», τονίζει η ίδια.

Οι μαθητές  τονίζουν: “Πορευόμαστε με τη φράση του Michael Schumacher πως «Όταν κάτι είναι πάθος το κίνητρο βρίσκεται εκεί».